Zet ICT slim in om uw kansen te verbeteren en uw concurrenten voor te blijven

24/7 bereikbaarDe concurrentie vind je tegenwoordig op een ander niveau. Men kan namelijk op elke plek de juiste mensen vinden om een klus te klaren, dat is mogelijk dankzij het zoeken via internet. Dankzij deze digitale wereld is er een wereldwijd bereik voor potentiële klanten. Bent u al op de hoogte hoe u genoeg leads binnen kunt halen via effectief gebruik van het web? Concurrenten zijn al op de hoogte. Ze maken gebruik van de kracht van social media, luisteren naar hun klanten, 24 uur per dag beschikbaar zijn. Er wordt gebruik gemaakt van flexibiliteit, verandering en aanpassing.

Waar te beginnen

Belangrijk is om de tools die beschikbaar zijn goed te begrijpen en te implementeren. De wijze om met social media om te gaan en wat je er mee kunt bereiken, dat zal uw organisatie moeten leren. De manier om klanten van de nieuwe generatie te vinden en ook te behouden is: Wat doen mensen wel of niet met smartphones? Wat zijn de verwachtingen rondom digitale communicatie? Dat is de juiste weg naar duurzame en winstgevende relaties.

Partnerships en mensen

Dit hoeft zeker niet binnen uw bedrijf te worden georganiseerd. Ga op zoek naar nieuwe, innovatieve en energieke bedrijven die kunnen aanvullen. Ga samenwerken, leer van elkaar en wordt hierdoor sterker. Zoek bedrijven die de digitale media, 24/7 en customer experience begrijpen. Uw bereik kunt u zo gaan vergroten. 

Laat een frisse wind door uw bedrijf waaien, door de afstudeerders van nu binnen te halen. Zij zijn de internetgeneratie, die uw logge processen waarschijnlijk niet eens begrijpen. Wel zouden ze inzicht kunnen geven aan uw verspilde tijd daaraan.

Praktisch advies

Bekijk uw website eens goed. Kijk vooral of u überhaupt gevonden wordt door uw klanten, krijgen ze de juiste informatie en kunnen ze makkelijk afrekenen op de site? Niet, dan bestaat uw bedrijf niet.

Uit cijfers valt veel te halen. Er wordt gesuggereerd dat bijna 20% van het internetverkeer wereldwijd, vanaf mobiele apparaten komen. Ook wordt er gezegd dat het om 40% van de totale tijd van het web gaat. Volgens Restive LLC is 3% van alle website snel en responsieve genoeg als het gaat om mobiel gebruik. Dat is behoorlijk weinig en naar alle waarschijnlijkheid behoord uw website bij de rest zit (97%). Gaat u hier verandering in brengen, zodat ook u een goede website heeft, dan zal u een flinke voorsprong krijgen.

Conversie, conversie en nog eens conversie

Ga eens goed kijken naar de flow van uw website. Hoe makkelijk bent u te vinden? Vinden mensen er de juiste informatie? Als dat gevonden is, hoe makkelijk kunnen ze een deal sluiten? En hoe makkelijk schaffen ze nog andere producten aan waarvan ze niet eens wisten dat ze ook die nodig hadden? Het klinkt als een retailconcept, maar ook zakelijke dienstverleners zouden hiervan kunnen leren en profiteren. Neem nu het concept van cross- en upselling, dat is ook bekend. Geeft u aanvullende services de ruimte op uw site?

Korte samenvatting:

Investeer in het creëren van een betere en slimmere online precense. Maak het mogelijk dat de belangrijkste aspecten  op een mobiel apparaat goed werken. Zorg voor een makkelijk verloop van sales funnel en laat niemand de site verlaten zonder antwoord. Bekijk bol.com eens zo’n 20 minuten, daar heeft u een goed voorbeeld aan. 

Stap voor stap, maar kom in beweging

Neem simpele stappen en maak gebruik van wat er nu beschikbaar is. Zorg ervoor dat u kunt voldoen aan de grote behoefte aan mobiele, altijd en overal interactie. De toekomst is nog niet duidelijk, maar we weten wel dat als u meegaat met deze trend u ervoor kunt zorgen dat uw bedrijf een voorsprong neemt op concurrenten. 

Bron: The Biz Box