Uw vestigingen geautomatiseerd met E-Intercompany Logistics voor Exact Globe

E-Intercompany Logistics voor Exact Globe Next

Uw bedrijf heeft meerdere vestigingen en vanuit één centraal magazijn distibueert u goederen. Het is dan van belang dat uw logistieke proces goed op orde is. Met Exact Globe Next oplossing E-Intercompany Logistics houdt u grip op uw orders. Onnodige handmatige handelingen worden geëlimineerd.

De samenwerking tussen vestigingen en centraal magazijn

U zorgt met E-Intercompany Logistics voor een correcte en snelle uitwisseling van verkoop- en inkooporders tussen het centrale magazijn en de verschillende vestigingen. Tussen deze partijen wordt zo een goede samenwerking gecreëerd. Zodra er in een vestiging een order geplaatst wordt, dan zal deze automatisch in het centrale magazijn terecht komen. Vanuit daar zal de order geleverd worden aan uw klant of vestiging.

Verkoopproces/ Inkoopproces

Belangrijke voordelen op een rij:

1. Optimaal samenwerken tussen vestigingen en centraal magazijn

2. Orders maar één keer invoeren

3. Bij wijzigingen worden ordergegevens automatisch aangepast

4. Vanuit alle vestigingen voorraadinformatie per artikel raadplegen

5. Verkoopfactuur en inkoopnota worden automatisch aangemaakt

Wilt u een goedkopere en flexibelere oplossing als alternatief voor deze standaard module ? Neemt u dan gerust contact op.

Minder fouten en toch sneller werken

Bovenop de order- en voorraadmodules van Exact vormt E-Intercompany Logistics voor Exact Globe Next de perfecte uitbreiding. Met deze logistieke module worden handmatige, dubbele transacties tussen het centrale magazijn en vestigingen geëlimineerd. De kans op fouten verlaagt u hiermee. Op het gebied van invoertijden en levertijden behaalt u een groot voordeel. Zo worden er geen beloften door uw vestigingen gemaakt, die niet waar gemaakt kunnen worden.

Eenvoudig gegevens aanpassen

U kunt met E-Intercompany Logistics in een order heel gemakkelijk wijzigingen aanbrengen. Het is handig wanneer niet de klant gelijk wordt gefactureerd door het centraal magazijn, maar door de vestiging waar de order geplaatst is. De debiteur wordt dan automatisch aangepast. Het is ook mogelijk om de intercompany-factuur, die bij levering ontstaat vanuit het centrale magazijn, automatisch als inkoopfactuur te boeken in de vestigingsadministratie. Uw boekhouding blijft zo op orde en u kunt tegelijkertijd uw klant de optimale service bieden. Elke wijziging die u in de order doorvoert met E-Intercompany Logistics, zoals de leverdatum, wordt automatisch in de vestiging waar de bestelling is gedaan aangepast.

Track & trace

Door E-Intercompany Logistics te combineren met E-serie/Batch, kunt u serie- en batchnummers makkelijk registreren en traceren. Vanuit het centraal magazijn en vanuit de vestigingen kunt u de track en trace van deze serie- en batchnummers in de gaten houden. Zo zijn uw klanten en filiaalmedewerkers nog beter op de hoogte van de status van een order.

Bron: Exact