Meer bereiken en minder doen in 4 stappen

handel en logistiek

doe meer met minder

Binnen de handel en logistiek moet zoveel gebeuren. Het bezoeken van klanten, binnenhalen van orders en deze afhandelen, beheren van voorraad en de financiën ook nog in de gaten houden. Dit alles moet nu ook nog met minder gebeuren. Met de volgende stappen kan deze missie slagen.

1 Voorraadbeheer optimaliseren

Het is als eerste belangrijk om vaste locaties te hebben in het magazijn voor alle producten. De pinkers kunnen op deze manier de meest efficiënte route lopen. Dat scheelt tijd en klanten ontvangen sneller hun levering. Dus Tijdwinst! En wat dacht je van de klanttevredenheid en de boost die dit geeft.

2 Dubbel werk voorkomen

Vervolgens naar 1 online systeem kijken voor alle bedrijfsprocessen. Tijd kun je besparen door te zorgen dat je maar 1x alle gegevens in moet voeren, zodat de informatie vervolgens overal beschikbaar is. Werken met 1 online systeem zorgt dat je altijd en overal toegang hebt tot een realtime, nauwkeurig overzicht van je hele bedrijf. Dat is echt onmisbaar tegenwoordig.

3 Dankzij intergratie concurrentievoordeel

Ga aan de slag met een systeem dat meegroeit met je bedrijf, zoals software in de cloud. Doordat je er verschillende online services en software aan kunt koppelen via apps, is dit flexibel om mee te werken. Intergratie is dan compleet, tevens je gebruiksgemak. De koppeling tussen boekhouding en internetbankieren of de koppeling van je webwinkel aan je voorraad- orderbeheer. Eindeloze mogelijkheden en een enorme efficiencyslag.

4 Meer uit je accountant halen

Zorg dat je accountant de juiste kennis heeft van je handelsbedrijf of handelsbranche. Er is dan meer begrip voor waar je vandaan komt en wat je in de toekomst wilt bereiken. De accountant kan zodoende advies op maat tegenover zetten. Heb je een goede accountant dan kan deze je zelfs helpen met het uitwerken en uitvoeren van een solide businessplan.

Bron: Exact